Agnieszka ObstawskaStylisyta fryzur
Fryzjer idealny czyli…
Wysłucha, podpowie, zrozumie, a na końcu wyczaruje przepiękną fryzurę. Dobry fryzjer to prawdziwy skarb. Ma w sobie coś z czarodzieja, bo wykonując kilka ruchów nożyczkami może całkowicie zmienić wygląd klientki, dodać jej pewności siebie i pomóc w przełamaniu kompleksów. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać dobrego fryzjera. Wciąż szukasz idealnego salonu? Sprawdź, na co powinnaś zwrócić uwagę.
Wygląd fryzjera i salonu
Znasz powiedzenie o szewcu, który chodził bez butów? Warto o nim pamiętać wybierając dobry salon fryzjerski. Jeśli witający Cię fryzjer ma źle ułożone włosy lub jest fatalnie ostrzyżony i wygląda, jakby miał za sobą kilkudniową imprezę, to lepiej szybko stamtąd uciekaj. To tak, jakby porady miał Ci udzielić dermatolog z wyraźną grzybicą paznokci. Trudno mieć zaufanie do jego kompetencji.
Oprócz wyglądu samego fryzjera liczy się też ogólny porządek w salonie. Niedopuszczalne jest, aby klient siadał na brudnym fotelu i widział swoje odbicie w lustrze pełnym śladów po palcach i płynach. Zwróć uwagę na szczegóły – zapach świeżości, dobre oświetlenie, czystość podłogi. Jeśli salon nie dba o higienę, to może się dla Ciebie bardzo źle skończyć.
Na koniec zlustruj ten stan wyposażenia salonu. Oceń czystość przyrządów i ich wiek. Sprawdź, z jakich kosmetyków korzysta fryzjer – czy są to środki profesjonalne czy też drogeryjne. Zwróć uwagę, czy fryzjer wyciąga przy Tobie wysterylizowane nożyczki. To drobiazgi składające się na ogólny wizerunek salonu.
Podejście fryzjera do klienta
Dobry fryzjer powinien odznaczać się wysoką kulturą osobistą. Grzeczne przywitanie w drzwiach i poświęcenie całej uwagi klientce jest obowiązkowe. Jeśli w salonie panuje chaos, fryzjer jednocześnie się z Tobą wita i zamiata podłogę, to sprawia nieprzyjemne wrażenie. Fryzjerzy powinni tak umawiać klientówi, aby między wizytami mieć dość czasu na posprzątanie stanowiska i chwilę odpoczynku.
Bardzo ważną cechą dobrego fryzjera jest umiejętność słuchania. Stylista musi poświęcić Ci trochę czasu na rozmowę o Twoich oczekiwaniach, jeszcze zanim zaprosi Cię do myjki. Fryzjer powinien pozwolić Ci mówić, a później zgłosić własne sugestie i pomysły. To świadczy o tym, że rzeczywiście Cię słuchał.
Wysokiej klasy specjalista potrafi też wyprowadzić klienta z błędu, wytłumaczyć mu, dlaczego w danej fryzurze nie będzie wyglądać dobrze. Musi także ocenić stan włosów, bo od tego może zależeć dobór technik i kosmetyków fryzjerskich.
Oszczędzanie jest w złym guście
Słabe salony fryzjerskie, które nie narzekają na nadmiar klientów, szukają oszczędności na czym tylko się da. To bardzo zła cecha. Po czym poznać „skąpstwo”? Pierwszym przykładem jest próba wykonania fryzury na sucho. Każdy profesjonalny fryzjer musi zaproponować klientce wcześniejsze umycie głowy, choćby miała odmówić.
Kolejna kwestia – kosmetyki. Jeśli widzisz, że fryzjer sięga po farbę z supermarketu, to nie jest dobry znak. Warto od razu zwrócić mu na to uwagę. Podobnie jest z odżywkami, pastami, kremami lakierami i wszelkimi innymi kosmetykami do stylizacji i pielęgnacji. W końcu po to idziesz do specjalisty, aby użył specjalistycznych środków.
Bardzo dobrą praktyką profesjonalnych salonów fryzjerskich jest dokładne tłumaczenie klientowi, jakie kosmetyki zostaną użyte do zabiegu. Salon nie powinien robić z tego tajemnicy (np. rozrabiając farbę na zapleczu). Klient powinien również mieć możliwość kupienia kosmetyków pielęgnacyjnych w salonie.
Co jeszcze wyróżnia dobrego fryzjera? Ciągłe dokształcanie się i pozostawnie na bieżąco w kwestii trendów fryzjerskich. Przeczytaj artykuł, w którym piszę dlaczego ciągłe doszkalanie się jest tak istotne w pracy fryzjera.
Przed kolejną wizytą w salonie fryzjerskim zwróć uwagę na te szczegóły. Pomoże Ci to w wybraniu naprawdę dobrego fryzjera, któremu będziesz mogła bezgranicznie zaufać.
.kb-row-layout-id_1cfe3d-96 > .kt-row-column-wrap{align-content:start;}:where(.kb-row-layout-id_1cfe3d-96 > .kt-row-column-wrap) > .wp-block-kadence-column{justify-content:start;}.kb-row-layout-id_1cfe3d-96 > .kt-row-column-wrap{column-gap:var(–global-kb-gap-md, 2rem);row-gap:var(–global-kb-gap-md, 2rem);max-width:var( –global-content-width, 1290px );padding-left:var(–global-content-edge-padding);padding-right:var(–global-content-edge-padding);padding-top:var(–global-kb-spacing-sm, 1.5rem);padding-right:0px;padding-bottom:var(–global-kb-spacing-sm, 1.5rem);padding-left:0px;grid-template-columns:minmax(0, 1fr);}.kb-row-layout-id_1cfe3d-96 > .kt-row-layout-overlay{opacity:0.30;}@media all and (max-width: 1024px){.kb-row-layout-id_1cfe3d-96 > .kt-row-column-wrap{grid-template-columns:minmax(0, 1fr);}}@media all and (max-width: 767px){.kb-row-layout-id_1cfe3d-96 > .kt-row-column-wrap{grid-template-columns:minmax(0, 1fr);}}
.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col{padding-top:15px;padding-right:25px;padding-bottom:25px;padding-left:25px;}.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col,.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col:before{border-top-left-radius:0px;border-top-right-radius:0px;border-bottom-right-radius:0px;border-bottom-left-radius:0px;}.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col{column-gap:var(–global-kb-gap-sm, 1rem);}.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col{flex-direction:column;}.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col > .aligncenter{width:100%;}.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col{background-color:var(–global-palette2, #2B6CB0);}.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col:before{opacity:0.3;}.kadence-column_9e5b1c-7f{position:relative;}@media all and (max-width: 1024px){.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col{flex-direction:column;}}@media all and (max-width: 767px){.kadence-column_9e5b1c-7f > .kt-inside-inner-col{flex-direction:column;}}
.wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_4f800e-94, .wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_4f800e-94[data-kb-block=”kb-adv-heading_4f800e-94″]{text-align:center;font-weight:400;font-style:normal;}.wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_4f800e-94 mark, .wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_4f800e-94[data-kb-block=”kb-adv-heading_4f800e-94″] mark{font-style:normal;color:#f76a0c;padding-top:0px;padding-right:0px;padding-bottom:0px;padding-left:0px;}
Konsultacja z właścicielem Kliniki
.wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_c6d31e-ee, .wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_c6d31e-ee[data-kb-block=”kb-adv-heading_c6d31e-ee”]{text-align:center;font-style:normal;}.wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_c6d31e-ee mark, .wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_c6d31e-ee[data-kb-block=”kb-adv-heading_c6d31e-ee”] mark{font-style:normal;color:#f76a0c;padding-top:0px;padding-right:0px;padding-bottom:0px;padding-left:0px;}
Dowiedz się o najlepszych możliwościach rozwiązania swojego problemu z łysieniem. Specjalne, indywidualne konsultacje prowadzi właściciel kliniki – Ryszard Gzela.Umów się na rozmowę (połączoną z diagnozą stanu uwłosienia) w jednej z naszych siedzib, w Warszawie lub Bielsku-Białej.
.wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_9f5ba2-ac, .wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_9f5ba2-ac[data-kb-block=”kb-adv-heading_9f5ba2-ac”]{text-align:center;font-style:normal;}.wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_9f5ba2-ac mark, .wp-block-kadence-advancedheading.kt-adv-heading_9f5ba2-ac[data-kb-block=”kb-adv-heading_9f5ba2-ac”] mark{font-style:normal;color:#f76a0c;padding-top:0px;padding-right:0px;padding-bottom:0px;padding-left:0px;}
UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ
.wp-block-kadence-advancedbtn.kb-btns_0b5644-5c{gap:var(–global-kb-gap-xs, 0.5rem );justify-content:center;align-items:center;}.kt-btns_0b5644-5c .kt-button{font-weight:normal;font-style:normal;}
.wp-block-kadence-advancedbtn .kb-btn_e961b4-26.kb-button, ul.menu .wp-block-kadence-advancedbtn .kb-btn_e961b4-26.kb-button{width:300px;}.wp-block-kadence-advancedbtn .kb-btn_e961b4-26.kb-button{color:var(–global-palette2, #2B6CB0);background:var(–global-palette9, #ffffff);font-size:14px;font-weight:bold;text-transform:uppercase;}.wp-block-kadence-advancedbtn .kb-btn_e961b4-26.kb-button:hover{color:var(–global-palette1, #3182CE);background:var(–global-palette9, #ffffff);}@media all and (max-width: 1024px){.kb-btn_e961b4-26.kb-button .kb-svg-icon-wrap{display:block;}}Zadzwoń pod numer33 811 24 69